MISZMASZ TWOJA GAZETA

PORTAL DLA DŁUŻNIKÓW, WIERZYCIELI, KOMORNIKÓW, SĘDZIÓW I PRAWNIKÓW
Dziś jest:  czwartek 28 marca 2024r.

PRZEGLĄD PRASY

  • Miszmasz - Czarny Piar
  • Miszmasz - Czarny Piar
  • Miszmasz - Czarny Piar
  • Miszmasz - Czarny Piar
  • Miszmasz - Czarny Piar

hyena 175086 340Pan Tomasz otrzymał na początku marca zawiadomienie z firmy Intrum Justitia o "przekazaniu wierzytelności do obsługi firmy windykacyjnej". W piśmie tym podana była tylko kwota rzekomego długu (ponad 10.000 zł) i to, że Intrum działa w imieniu i na rzecz getBack. Co istotne, rzekomym wierzycielem jest Open Finance Wierzytelności NSFIZ

 

Prawie połowa pisma to straszenie tym, co może zrobić teraz firma windykacyjna: wpisanie danych do KRD, telefony z windykacji, publiczna sprzedaż długu, skierowanie sprawy do sądu, skierowanie sprawy do komornika, zaangażowanie detektywa, wniosek o sądowe wyjawienie majątku.

 

W piśmie Intrum powołuje się na Kodeks dobrych praktyk windykacyjnych, który (o ironio) bezwzględnie nakazuje w pierwszym piśmie dokładnie opisać wierzytelność. W otrzymanym przez czytelnika zawiadomieniu nie było nic o wierzytelności - z czego wynika itp. Nieprzypadkowo zresztą.

 

Pan Tomasz w zeszłym roku procesował się bowiem z funduszem sekurytyzacyjnym Open Finance Wierzytelności NSFIZ reprezentowanym właśnie przez getBack. Sprawa zakończyła się klęską getBack - który w pośpiechu wycofał powództwo. Stało sie tak, gdy getBack poznał zarzuty do pozwu: nieistnienie roszczenia, nie było skutecznej umowy cesji itd.

Sąd sprawę umorzył wskutek wycofania powództwa.

 

Pan Tomasz przypuszczał, że może chodzić o tę sprawę. Rozmowa telefoniczna z pracownikiem Intrum to potwierdziła. - Chcą spłaty tej wierzytelności, której istnienia w sądzie nie potrafiła dowieść firma getBack. I starszą, co mogą zrobić, jak nie podpiszę sie z nimi np. ugody ratalnej - mówi wzburzony.

 

W piśmie Intrum jest takie też zdanie: "Nadchodzi taki moment, w którym warto przerwać to błędne koło stale powiększającego się długu".

To zdanie czytelnik tak zamierza spuentować: "Nadchodzi taki moment, w którym warto przerwać to błędne koło stale narastającego straszenia i nękania. Bo zamiast pieniędzy może być tłumaczenie się w końcu przed prokuratorem".

 

Polecam także:

 

Kolejna sztuczka windykacyjna firmy getBack czy tylko "błąd informatyczny"

 

Rząd szykuje rewolucję w sprawie przedawnienia roszczeń cywilnoprawnych, a tymczasem "rozbójnictwo" windykacyjne kwitnie w najlepsze

 

 

 

JW

 

Kodeks dobrych praktyk windykacyjnych KPF

1. Korespondencja

§ 49

Korespondencja do dłużnika winna być wysyłana na jego adres zamieszkania lub inny, pod którym dłużnik może być osiągalny, w zamkniętej kopercie, bez adnotacji lub znaków na kopercie wskazujących, że korespondencja dotyczy długu adresata.

Zastrzeżenie dotyczące znaków na kopercie nie dotyczy oznaczenia i znaków graficznych identyfikujących przedsiębiorstwo windykacyjne.

§ 50

1. Pierwsze wezwanie do zapłaty winno dokładnie opisywać wierzytelność (tytuł, wierzyciel, wystawca faktury, należność główna, data wymagalności, naliczone odsetki i inne należności uboczne, numer faktury, data wystawienia faktury, okres, za jaki faktura została wystawiona, jeśli windykowana jest wierzytelność o charakterze ciągłym); kolejne wezwania winny zawierać informacje niezbędne dla zidentyfikowania tożsamości sprawy i etapu, na jakim ona się znajduje, oraz zaktualizowaną kwotę zobowiązania dłużnika.

 

2. W przypadku, gdy po wysłaniu pierwszego wezwania do zapłaty (lub kolejnych wezwań) wierzytelność została sprzedana innemu przedsiębiorstwu windykacyjnemu (nabywcy wierzytelności), pierwsze wezwanie do zapłaty wysyłane przez nabywcę wierzytelności powinno zawierać wyjaśnienie, w jaki sposób ten nabywca stał się nowym wierzycielem, a także co najmniej następujące informacje: tytuł zobowiązania, wysokość wierzytelności z podziałem na należność główną, naliczone odsetki i inne należności uboczne, termin spłaty zobowiązania, numer rachunku bankowego, na jaki zobowiązanie powinno być uregulowane, dane teleadresowe, pod którymi dłużnik może uzyskać informacje odnośnie swojego zadłużenia, informacja o prawach dłużnika w zakresie przetwarzania danych osobowych i o celu ich przetwarzania przez nowego wierzyciela.

 

3. Nie później niż wraz z pierwszym wezwaniem do zapłaty wysyłanym przez nabywcę wierzytelności, do dłużnika powinno zostać wysłane pismo z informacją o dokonanej cesji i wskazaniem nowego wierzyciela, podpisane przez zbywcę wierzytelności.

 

miszmasz-menu-module

NA SKRÓTY