MISZMASZ TWOJA GAZETA

PORTAL DLA DŁUŻNIKÓW, WIERZYCIELI, KOMORNIKÓW, SĘDZIÓW I PRAWNIKÓW
Dziś jest:  niedziela 25 czerwca 2017r.

PRZEGLĄD PRASY

  • Miszmasz - Czarny Piar
  • Miszmasz - Czarny Piar
  • Miszmasz - Czarny Piar
  • Miszmasz - Czarny Piar
  • Miszmasz - Czarny Piar

ilustracja artykułu antyegzekucjaKolejny polski bank umożliwił założenie Profilu Zaufanego za pośrednictwem swojego systemu transakcyjnego. Taką możliwość uzyskali właśnie klienci Banku Pekao SA. Profil Zaufany pozwala w e-urzędach składać wnioski i załatwiać sprawy przez internet. Kierowcy mogą również sprawdzać online liczbę punktów karnych.

 

– Profil Zaufany to rodzaj bezpłatnego cyfrowego podpisu, którym użytkownik może potwierdzić swoją tożsamość i zatwierdzać urzędowe wnioski elektroniczne. Cały proces przebiega w pełni online, bez konieczności osobistej wizyty w urzędzie – wyjaśnia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Paweł Sypka, kierownik zespołu w Departamencie Bankowości Elektronicznej Banku Pekao SA.

 

Profil Zaufany umożliwia załatwienie wielu urzędowych spraw przez internet. Za jego pośrednictwem można się logować do e-urzędów i składać podpis elektroniczny. To sztandarowy projekt na drodze do cyfryzacji administracji publicznej i upowszechniania e-usług. Dotychczas utworzenie Profilu Zaufanego w ePUAP (Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej) wiązało się z koniecznością osobistej wizyty i potwierdzenia swojej tożsamości w urzędzie, ZUS-ie, urzędzie skarbowym, w oddziale Poczty Polskiej albo innym wyznaczonym do tego celu punkcie.

 

Pod koniec ubiegłego roku Ministerstwo Cyfryzacji umożliwiło jednak zakładanie Profilu Zaufanego w prostszy i szybszy sposób: poprzez bankowość elektroniczną. Taką usługę zaoferowały PKO BP, Inteligo i Bank Millennium. W tym tygodniu dołączył do nich Bank Pekao SA, który otrzymał właśnie zgodę na wprowadzenie usługi zakładania Profilu Zaufanego.

 

– Dzięki Profilowi Zaufanemu w bankowości Pekao24 nie trzeba chodzić do urzędu i potwierdzać swojej tożsamości. Cały proces można załatwić online, bez wychodzenia z domu. Profil Zaufany działa w bardzo prosty sposób – można porównać go do płatności w sklepie internetowym. Wybieramy na stronie administracji publicznej interesującą nas sprawę, a następnie potwierdzamy swoją tożsamość, logując się do Profilu Zaufanego przez Pekao24 i wracamy na stronę urzędu w celu dokończenia sprawy – tłumaczy Paweł Sypka.

 

Założenie Profilu Zaufanego jest całkowicie bezpłatne. Na liście spraw urzędowych, które można już teraz załatwić za pośrednictwem Profilu Zaufanego, jest m.in.: podpisywanie deklaracji podatkowych, złożenie wniosku o wydanie dowodu osobistego, odpisu aktu urodzenia czy małżeństwa, karty EKUZ, poinformowanie urzędu gminy o sprzedaży samochodu czy złożenie wniosku o zaświadczenie o niekaralności.

 

Kierowcy mogą również za pośrednictwem Profilu Zaufanego sprawdzić liczbę punktów karnych za wykroczenia drogowe bez konieczności wizyty na komendzie policji. Usługa wprowadzona przez Ministerstwo Cyfryzacji jest dostępna na portalu obywatel.gov.pl. w zakładce „Kierowcy i pojazdy”. Kierowca znajdzie tam informację o zebranych punktach karnych i o pojeździe, datę i miejsce popełnienia wykroczenia.

 

Ekspert Banku Pekao SA wyjaśnia, że założenie Profilu Zaufanego w systemie transakcyjnym Pekao24 jest bardzo proste i trwa kilka minut. Bank nie ma dostępu do wniosków składanych drogą elektroniczną, jednocześnie żadne dane bankowe nie są przekazywane do urzędu. Wniosek o utworzenie Profilu Zaufanego jest już wypełniony automatycznie danymi klienta, wystarczy się zapoznać z oświadczeniami i zatwierdzić jego złożenie tak samo jak przelew.

 

– Klient Pekao24 loguje się do usługi, wybiera zakładkę e-urząd, następnie wybiera opcję „utwórz Profil Zaufany”. Wyświetla się krótki i intuicyjny wniosek, w którym wszystkie dane są już automatycznie wypełnione. Klient jedynie nadaje swój indywidualny identyfikator i zapoznaje się z oświadczeniami. Następnie cały formularz akceptuje wybraną metodą autoryzacji. Profil jest już założony, a potwierdzenie jest przekazywane na adres mailowy podany w formularzu. Od tego momentu klient może w prosty i bezpieczny sposób autoryzować wszelkie sprawy urzędowe za pomocą Profilu Zaufanego. Jest to tak proste, jak płatność za zakupy w sklepie internetowym – wyjaśnia Paweł Sypka.

 

Nad wdrożeniem Profilu Zaufanego pracuje obecnie jeszcze kilkanaście instytucji. Są wśród nich nie tylko banki, lecz także operatorzy telekomunikacyjni.

 

 

 

Źródło: Newseria

 

 

miszmasz-menu-module

NA SKRÓTY